×

6X6 اتللو حرفه ای پارس

دیگر فکری ها

پلاستیکی
گروه سنی
5 سال تا 99 سال
2 نفر
جعبه
12 عدد
رنگهای موجود رنگ بندی در هنگام ثبت فاکتور،در قسمت توضیحات قابل انتخاب میباشد.
رنگ بندی قابل انتخاب نیست
آیکون های مرتبط
فکری
فکری
سرگرمی
سرگرمی
تقویت هوش
تقویت هوش
عدم موجودی
تست کالا
تست کالا
7روز مهلت تعویض
7روز مهلت تعویض
ارسال سریع
ارسال سریع
بهترین قیمت
بهترین قیمت
امکان سفارش عمده
امکان سفارش عمده
ابعاد
360 * 265 * 50
وزن
680 (گرم)
تولید شده در
ایران
نوع بسته بندی کلی
کارتن
حجم کارتون
0.05724 (مترمکعب)
وزن کارتون
8.16 (کیلوگرم)
وضعیت موجود
موجود نیست
6X6 اتللو حرفه ای پارس
اشتراک گذاری
تگ ها
6X6 اتللو حرفه ای پارس
رتبه ای که به این محصول میدهم
خرید این محصول را به دیگران پیشنهاد میکنم نمیکنم
این پست برای شما مفید بود ؟ بله خیر

ریورسی 6X6 اتللو حرفه ای


راهنمای بازی ریورسی  REVERSI 

اتللو ریورسی

همراه با قوانین و استراتژی ها

معرفی بازی: یک بازی صفحه ای استراتژیک است که دو نفره انجام می شود. در حین بازی مهارت هایی همچون قدرت تصمیم گیری، استدلال و برنامه ریزی در بازیکنان تقویت می شود. از آنجا که شانس هیچ نقشی در این بازی ندارد بازیکنان با کشیدن نقشه و پیش بینی حرکت های بعدی حریف پیروزی خود را تضمین خواهند کرد. قدمت بازی ریورسی به اواخر قرن 19 یعنی دوران ویکتوریا باز می گردد.

اولین نسخه این بازی در سال 1882 توسط John.Mollett و Lewis Weterman تولید شد.

در سال 1971 Goro Hasegawa دوباره این بازی را با نام جدید Othello احیا کرده و شرکت ژاپنی Tsukuda آنرا به ثبت رسانده و با انتشار آن باعث رونق مجددش شد. پیشینه این بازی با بازی های صفحه ای دیگری همچون Chess ، Checkers، Gp و Mancala برابری می کند.

به دلیل داشتن قوانین ساده تارخچه قوی و نبردهای ناتمام در طول بازی، بیش از یک قرن است که علاقه مندان از سراسر دنیا شیفته این بازی جذاب شده و روز به روز بر طرفداران آن در تمامی نقاط دنیا اضافه می شود.

لیست اجزای بازی:

این بازی از اجزای زیر تشکیل شده است:

-         یک صفحه بازی 6 در 6 متشکل از 36 مربع

-         تعداد 36 عدد مهره بازی که هر کدام از یک سمت سیاه و از سمت دیگر سفید هستند.

شیوه بازی:

بازی ریورسی بین دو بازیکن با مهره های سیاه و سفید و روی یک صفحه 6×6 متشکل از 36 مربع انجام می شود. تعداد 36 مهره دو رنگ ابزار بازی را تشکیل می دهند که هر کدام از  آنها از یک سمت سفید و ازسمت دیگر سیاه هستند.

برای شروع بازی صفحه را بدین صورت که دو مهره سیاه رنگ در مربع های D3 و C4 و دو مهره سفید رنگ در مربع های D4 و C3 می چینیم. 

روش بازی ریورسی

شروع بازی با رنگ سیاه است و بعد بازیکنان به نوبت حرکت خود را انجام می دهند. در هر نوبت بازیکن بایستی یک مهره رااز سمت رنگ منتخب خود در یکی از مربع های خالی صفحه جای دهد درست کنار مربعی که مهره حریف در آن گذاشته شده است. بطوریکه یک خط مستقیم (عمودی افقی یا ضربدری) شکل گیرد. ابتدای این خط همان مهره تازه گذاشته شده در صفحه می باشد و انتهای آن مهره ای از رنگ شماست که از قبل در صفحه گذاشته اید و بین این دو مهره یک یا چند مهره حریف قرار می گیرند یا به عبارت دیگر به دام می افتند و در نتیجه به نفع رنگ مهره شما بر می گردند. 

آموزش ریورسی

برنده بازی کسی است که در پایان بیشترین مهره ها را به نفع رنگ خودش برگردانده باشد. طبق اصول بازی تمام مربع های خالی در پایان بازی به امتیازات فرد برنده اضافه خواهد شد شکل زیر حالت تمام شده بازی را نشان می دهد که رنگ سفید با نتیجه 26-10 برنده بازی است.

اگر هر دو بازیکن امتیاز مساوی کسب کنند اصطلاحا بازی گره خورد ه است. بازی اتللو

1-   سعی کنید در آغاز بازی تعداد مهره های کمتری را به نفع خود بگردانید. هر چه تعداد مهره های شما در ابتدای بازی کمتر باشد موقعیت های ممکن برای جاگذاری مهره توسط حریف شما کمتر خواهد بود.

2-  سعی کنید اولین نفری باشید که مربع های گوشه صفحه را تصاحب می کند. زیرا با گذاردن مهره در هر کدام از گوشه های صفحه آن مهره ثابت شده و دیگر امکان برعکس کردن آن توسط حریف نخواهد بود و در نتیجه دیگر مهره های همجوار آن نیز ثابت خواهند ماند.

3-  میزان اهمیت هر کدام از مربع های صفحه در شکل زیر نشان داده شدهاست.

اگر صفحه را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید به راحتی می توانید مربع های با ارزش (ɑ) و (β) را شناسایی کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا در گذاردن مهره در هر کدام از مربع های صفحه اولیت بندی کنید. 

روش بازی اتللو

4-  زمانی که شما تصمیم به گذاردن مهره در صفحه می گیرید لازم است که پاسخ حریف خود نسبت به حرکت انجام شده تان را نیز پیش بینی کنید. به علاوه دانستن میزان اهمیت هر کدام از مربع ها به شما در انتخاب درست حرکت بعدی کمک چشمگیری خواهد کرد.

5-  در هر مقطع از بازی شما باید از بین چندین گزینه موجود یکی از مربع ها را برای حرکت بعدی خود انتخاب کنید. هر چه در طول بازی سعی کنید موقعیت های مکانی کمتری را برای حریف خود فراهم کنید یا به عبارت دیگر گزینه های موجود برای مهره گذاری توسط حریف را کمتر کنید امکان پیروزی شما بیشتر خواهد شد. به عبارت دیگر هر چه قدرت مانور شما در طول بازی بیشتر بوده و بالعکس قدرت مانور حریف شما کمتر باشد احتمال پیروز شدن شما بیشتر خواهد بود. بدیهی است با انتخاب صحیح وبه موقع هر کدام از موقعیت های مکانی موجود شما می توانید قدرت مانور حریف خود را محدود کرده ودر عین حال از موقعیت های خود نیز دفاع کنید.

6-   آسانترین راه برای افزایش قدرت مانور شما در بازی داشتن تعداد مهره کمتر در مراحل اولیه بازی است.

7-  مربع هایی که هنوز مربع کناریشان اشغال نشده است نواحی مرزی را تشکیل می دهند و مهره های دیگر نواحی داخلی را تشکیل می دهند. هر چه مهره های شما بیشتر در نواحی مرزی قرار بگیرند به همان میزان حریف شما قدرت مانور بیشتری داشته زیرا گزینه های بیشتری برای گذراندن مهره خواهد داشت. بنابراین احتمال پیروزی با کسی خواهد بود که تعداد مهره های خود در نواحی مرزی را به حداقل برساند و در نتیجه قدرت مانور بیشتری بدست آورد. 

بازی ریورسی

8-  همچنان که به آخر بازی نزدیک می شوید مربع های خالی باقی مانده موقعیت های منحصر به فردی به خود می گیرند. در گذاشتن مهره در این مربع ها توجه داشته باشید که ابتدا مربع های خالی تکی (فرد) را انتخاب کنیدو از گذاشتن مهره در مربع های خالی زوج اجتناب کنید. آموزش ریورسی
نوبت حرکت بازیکن با مهره سیاه است.