رنگهای موجود
  • رنگ بندی قابل انتخاب نیست
اطلاعات خرید
قیمت :
عدم موجودی
کارتن
تعداد
موجود در فروشگاه
امکان خرید آنلاین
امکان سفارش عمده
آیکون های مرتبط
  • فکری
  • سرگرمی
  • حل مسئله
  • دارای قطعات ریز
  • تقویت روابط اجتمایی
  • تقویت هوش
ابعاد : 355 * 260 * 50 وضعیت موجودی : موجود نیست
وزن : 240 (گرم)
تولید شده در : ایران
نوع بسته بندی کلی : کارتن
حجم کارتن : 0 (متر مکعب)
وزن کارتن : 0 (کیلوگرم)
رتبه ای که به این محصول می دهم
نظر شما :

آرشیو نظرات


اطلاعات تکمیلی

مقدمه:

ارشیا بزرگترین تولید کننده بازی های فکری و فانتزی در ایران است که از لحاظ تنوع و نوآوری در بازی های فکری مقام اول تولید را داراست حالا در این بازی فرض بر این است که امتیاز پخش 8 بخش از کارتن اسمورف ها را به 8 شرکت زیر مجموعه واگذار کرده است.

هدف بازی:

هدف از این بازی اموزش تجارت و سرمایه گذاری است ، بدین صورت که:

شما باید 8 کارت مالکیت یا سهام کارتن اسمورف ها را از این 8 شرکت زیر مجموعه خریداری کنید، که هر کدام با 3 خانه ی یکرنگ بر روی صفحه بازی مشخص شده اند.

روش بازی

وسایل بازی:

24 کارت مالکیت، 4 مهره در 4 رنگ، یک تاس، کارت فرصت یا شانس، (24) قطعه اسکناس 100 دلاری، (30) قطعه اسکناس 200 دلاری، (18) قطعه اسکناس 500 دلاری و صفحه بازی.

آماده سازی بازی:

1- ابتدا پشت زیره بازی را ماننده شکل مقابل خط کشی کرده و تمام کارت های ملاکیت و اسکناس ها را در این مکان قرار دهید. از این به بعد اسم این مکان را بانک می نامیم.


2- برای بازی یک بانک دار و یا مدیر بازی انتخاب کنید (سن این شخص باید از تمامی بازیکنان دیگر بزرگتر بوده و مسئول نظارت بر اجرای دقیق قوانین بازی باشد. همچنین دادن و گرفتن پول از بازیکنان نیز به عهده بانک دار می باشد).

3- کارت های فرصت یا شانس را از هم جدا نموده و خوب بر بزنید سپس آنها را پشت به رو کرده و روی صفحه بازی در محل مخصوص خود قرار دهید (توجه داشته باشید که روی هیچ کارتی دیده نشود).

4- بانک دار و یا مدیربازی به هر بازیکن 2 اسکناس 500 دلاری، 3 اسکناس 200 دلاری و 4 اسکناس 100 دلاری بدهد و بقیه اسکناس ها را در بانک بگذارد.

توجه: اگر بازی دارای 2 بازیکن بود 2 برابر این مبلغ به هر بازیکن پرداخت کنید.

5- هر بازیکن یک مهره انتخاب نموده بر روی خانه شروع (GO) قرار می دهد.

6- به وسیله تاس نوبت هر بازیکن را معلوم کنید.

شروع بازی:

1)
الف) اگر مهره بازیکنی بر روی یکی از خانه هایی که دارای شکل می باشد قرار گرفت (غیر از 4 خانه موجود در گوشه های بازی)، آن بازیکن می تواند کارت مالکیت آن خانه را از بانک خریداری کرده و آن کارت مالکیت را نزد خود نگه دارد.

ب) اگر بازیکنی بر روی خانه هایی که شما قبلا خریداری کرده اید قرار بگیرد، شما می توانید از آن بازیکن جریمه دریافت نمائید به عنوان مثال اگر مهره ی شما بر روی خانه ی گل نمک قرار بگیرد می توانید کارت مالکیت این خانه را از بانک بخرید (قیمت خرید این خانه بر روی کارت مالکیت نوشته شده است) و اگر بازیکنی در این خانه قرار گرفت آن بازیکن باید به شما جریمه پرداخت نماید (مقدار این جریمه هم در کارت مالکیت درج شده است).

2) اگر مهره ی شما بر روی هر کدام از خانه ایی که با علامت ؟ مشخص شده است قرار گرفت باید ک کارت فرصت یا شانس را از روی کارت هایی که بر روی صفحه بازی قرار دارد برداشته و به دستور آن عمل نمایید و این کارت را زیر کارت های دیگر قرار دهید.

3) اگر مهره ی شما بر روی خانه هایی قرار گرفت که در آن متن نوشته شده است باید به متن آن نوشته عمل نماییم.

4) اگر مهره شما بر روی خانه ی  قرار گرفت باید مستقیما بر روی خانه ی  رفته از یک نوبت تاس ریختن محروم می شوید.

5) اگر مهره ی شما بر روی خانه ی  قرار گرفت باز هم از یک نوبت تاس ریختن محروم می شوید.

6) اگر مهره ی شما بر روی خانه ی  قرار گرفت بدین معناست که شما اجازه دارید یک نوبت دیگر تاس بریزید و از بازی لذت ببرید.

7) در طول بازی بازیکنان با توافق یکدیگر می توانند همگی مبلغ 500 دلار از بانک وام دریافت کنند که البته هر زمان بانک دار احساس کند موجودی بازیکنان به حد مطلوب رسیده می تواند این وام ها را به علاوه ی 100 دلار به عنوان سود از بازیکنان دریافت نماید.

8) بازیکنان در تمام مسیر بازی می توانند مهره ی بازیکنان دیگر را بزنند و اگر مهره ی بازیکنی توسط بازیکنان دیگر زده شد باید مبلغ 100 دلار به عنوان جریمه به بازیکنی که مهره ی او را زده است بپردازد و مهره ی خود را مستقیما بر روی خانه ی شروع قرار دهد.

توجه: اگر مهره ی شما بر روی خانه ای قرار گرفت که مهره ی حریف کارت مالکیت آن خانه را خریداری کرده بود و شما قصد زدن آن مهره را داشته باشید:

الف- اول حق جریمه وارد شدن به ملک آن بازیکن را پرداخت کنید.

ب- حالا قانون زدن مهره ی حریف را انجام دهید.

9) اگر بازیکنی موفق شود هر سه رنگ کارت مالکیت یک شرکت خریداری کند، اجازه دارد مبلغ 300 دلار از بانک پاداش بگیرد (مثلا هر سه کارت مالکیت خانه های سبز با شخصیت های گل نمک).

10) هر بازیکن به ازای یک دور بازی و گذشتن از خانه شروع (GO) باید مبلغ 200 دلار به بانک مالیات پرداخت کند (این قانون شامل بازیکنانی که مهره شان زده شده و به خانه ی شروع بر می گردند نمی شود.)

11) بازیکنان در صورت نیاز می توانند کارت های مالکیت خود را به بانک بفروشند و بانک علاوه بر پرداخت قیمتی که بر روی کارت مالکیت نوشته باید 100 دلار نیز به عنوان سود به بازیکنان پرداخت نماید.

12) بازیکنان در صورت نیاز می توانند اسکناس های خود را به بانک داده و معادل آن اسکناس های کوچک تر دریافت نمایند.

13) دراین بازی عدد 6  جایزه ندارد.

پایان بازی

بازیکنان دراین بازی می توانند با توافق یکدیگر قبل از شروع بازی به یکی از روش های زیر بازی خود را خاتمه دهند:

روش اول: بازی با مدت معین: برای بازی زمان معلوم کنید، مثلا در مدت زمان نیم ساعت (کمتر یا بیشتر) بازی کنید و بعد از زمان اسکناس های خود را شمارش نمایید، ثروتمندترین بازیکن برنده بازی است.

روش دوم: تمام شدن کارت های مالکیت: یعنی بازی زمانی پایان یابد که دیگر کارت مالکیتی در بانک موجود نباشد در این زمان اسکناس های خود را شمارش نمایید، ثروتمندترین بازیکن برنده بازی است.

روش سوم: بازی با تعداد گردش های معین: بازیکنان توافق کنند به ازای 10 یا 15 دور بازی را به پایان ببرند، در این زمان بازیکنان اسکناس های خود را شمارش نمایند ،ثروتمندترین بازیکن برنده بازی است.

کلمات کلیدی

مونوپلی اسمارف جعبه پهن, مونوپلی, آموزش تجارت و سرمایه گذاری, بازی مونوپلی, راهنمای بازی مونوپلی اسمارف جعبه پهن, راهنمای بازی مونوپلی, MONOPOLY, روش بازی مونوپلی, آموزش  تجارت و سرمایه گذاری
مقالات بازی و سرگرمی - کودک - سلامت ادامه ..
پدر و مادر موفق   پدر و مادر موفق
وعده های غذایی را دور هم صرف کنید   وعده های غذایی را دور هم صرف کنید
بازی با گل رس مفید و ارزان   بازی با گل رس مفید و ارزان
ویژگی های نوزاد سالم و  طبیعی   ویژگی های نوزاد سالم و طبیعی
بهره بردن از خواص درمانی میوه ها و گیاهان   بهره بردن از خواص درمانی میوه ها و گیاهان
اهداف کلی از یک اسباب بازی آموزشی   اهداف کلی از یک اسباب بازی آموزشی
آشنايي باخصوصيات دانش آموزان خلاق   آشنايي باخصوصيات دانش آموزان خلاق
تشویق کودک به مطالعه   تشویق کودک به مطالعه
دلایل دل درد در نوزادان شیرخوار   دلایل دل درد در نوزادان شیرخوار