خرچنگ آشپز به پاتریک و باب اسفنجی پیشنهاد کرد که همبرگراشو ببرن بیرون رستوران براش بفروشن تا اینطوری فروشش بیشتر بشه، اما در حین فروش همبرگرها باب و پاتریک 8 تا از همبرگرها رو گم کردن. حالا اونا برای اینکه آقای خرچنگ ناراحت نشه دارن دنبال همبرگرهاشون می گردن پس اگر باب اسفنجی و پاتریک رو دوست دارید شماهم بهشون کمک کنید زودتر همبرگراشون رو پیدا کنند.
هدف بازی: شما باید زودتر 8 تا همبرگر رو از روی صفحه بازی پیدا کنید و به نقطه پایان برسانید.
آماده سازی بازی: کارتهای بزرگ باب اسفنجی، پاتریک و سنجاب را از هم جدا کرده و هر دسته را جداگانه بر بزنید و در کنار صفحه بازی مانند شکل بچینید. بعد با ریختن تاس نوبت بازی را تعیین کنید. یعنی تاس بریزید و هر بازیکنی که بیشترین عدد تاس را آورد بازی را شروع کند و بقیه به ترتیب عدد بیشتر تاس بعد از او قرار می گیرند.بعد از شروع شدن بازی حالا باید به دنبال خانه های همبرگر بگردید و با افتادن درون آنها می توانید یک کارت همبرگر بردارید. با جمع کردن کارت 8 همبرگر گم شده خود را به نقطه پایان برسانید تا برنده بازی شوید.
قوانین بازی: در هر یک از خانه های زیر که افتادید به دستورش عمل کنید.
همبرگر: در این خانه می توانید یک کارتش را بردارید.
باب اسفنجی: با افتادن در این خانه از دسته کارتهای باب اسفنجی کارت رویی را برداشته و به دستورش عمل کنید. سپس این کارت را زیر بقیه کارتها قرار دهید.
پاتریک: با افتادن در این خانه از دسته کارتهای پاتریک کارت رویی را برداشته و به دستورش عمل کنید.
سنجاب: با افتادن در این خانه از دسته کارتهای سنجاب کارت رویی را برداشته و به دستورش عمل کنید.
پلانگتون: اگر در این خانه افتادید باید 2 کارت همبرگر به او بدهید و الا شما را 2 دور بازی در خانه اش نگه می دارد.
دکتر اختاپوس: باید 1 کارت همبرگر خود را به او بدهید و الا شما را به 5 خانه عقب تر می فرستد.
در پایین صفحه بازی 2 دره وجود دارد که داخل آن خانه غول است برای گذر از این خانه باید 1 کارت همبرگر به غول بدهید و الا از آن نمی توانید عبور کنید و به خانه شروع بازی باز می گردید.
توجه: در گودال های غول چه داخل گودال شوید و چه از آن عبور کنید باید به دستور بالا عمل کنید.
اگر به نقطه پایان رسیدید ولی 8 کارت همبرگر نداشتید دوباره بازی را ادامه می دهید.
برای افتادن در خانه همبرگرها می توانید قبل از رسیدن به این خانه ها منتظر عدد مناسب بنشینید و یا از آن خانه ها بگذرید و امیدوار باشید در خانه بعدی همبرگر بیافتید.
پایان و برنده بازی: هر بازیکنی که زودتر از بقیه خود را با 8 کارت همبرگر به نقطه پایان برساند برنده بازی است و بازی در این زمان به پایان رسیده.