×

دانیتو

بازی های دورهمی

مقوایی
گروه سنی
12 سال تا 99 سال
2 نفر
شرینگ هاردباکس
12 عدد
رنگهای موجود رنگ بندی در هنگام ثبت فاکتور،در قسمت توضیحات قابل انتخاب میباشد.
آیکون های مرتبط
عکس العمل
عکس العمل
دارای قطعات ریز
دارای قطعات ریز
قیمت قبل از تخفیف : 284,000 تومان
273,000 تومان
تعداد جزئی
تعداد کارتن
تست کالا
تست کالا
7روز مهلت تعویض
7روز مهلت تعویض
ارسال سریع
ارسال سریع
بهترین قیمت
بهترین قیمت
امکان سفارش عمده
امکان سفارش عمده
ابعاد
260 * 260 * 65
وزن
802 (گرم)
تولید شده در
ایران
نوع بسته بندی کلی
کارتن
حجم کارتون
0.052728 (مترمکعب)
وزن کارتون
9.624 (کیلوگرم)
وضعیت موجود
موجود است
دانیتو
اشتراک گذاری
تگ ها
دانیتو
رتبه ای که به این محصول میدهم
خرید این محصول را به دیگران پیشنهاد میکنم نمیکنم
این پست برای شما مفید بود ؟ بله خیر

بازی فکری دانیتو


دانتیو یه بازی ۲ تا ۶ نفره‌ست.
از پشت صحنه اعلام کرده‌اند این بازی برای بالای ۱۵ ساله‌هاست؛ اما اگه از ما می‌شنوید می‌گیم این بازی مخصوص همه اون بچه‌باحال‌هاییه که دلشون لک زده برای شور و هیجان!
چهل و پنج دقیقه بازی‌کردن و خندیدن سن و سال نمی‌شناسه.

این بازی چه وسیله‌هایی داره؟

۱. یه صفحه‌‌ی بازی
۲. صد تا کارت
۳. شش جفت مهره
۴. پنجاه توکن امتیاز
۵. بروشور بازی

چطوری وسیله‌ها رو بچینیم؟

صفحه‌ی بازی رو بذارید وسط. هر کی یه رنگ انتخاب کنه و مهره‌هاش رو با سه توکن سفید برداره. کارت‌ها رو با بقیه‌ی توکن‌ها (که مثلا بانک‌اند) بذارید کنار صفحه. راستی! توکن‌های سفید ۱۰ امتیازی و توکن‌های سیاه ۵ امتیازی‌اند.

چطوری بازی کنیم؟

کارت‌های بازی ۵ تا قسمت دارند:

  • سؤال
  • راهنمایی اول (۳ امتیازی)
  • راهنمایی دوم (۲ امتیازی)
  • راهنمایی سوم (۱ امتیازی)
  • پاسخ

مرحله‌ی اول: انتخاب خونه‌ی امتیازها

برای شروع بازی دانیتو، اول یه نفر مجری می‌شه و یه کارت برمی‌داره. (کسی که مجری می‌شه تو اون دور بازی شرکت نمی‌کنه.) یکی از سوال‌های پشت کارت رو می‌خونه. مثلاً: «یکی از مشاهیر جهان». حالا بازیکن‌ها همین‌طور که فسفسرهای خاکستری مغزشون رو دود می‌کنند، باید ببینند چند چندن. یعنی با چند تا راهنمایی می‌تونند به سوال، جواب بدن. هر بازیکن دو مهره داره:

  • مهره‌ی پاسخ (تصویر مهره پاسخ، اونی که پایه‌ش مربعیه)
  • مهره‌ی پیش‌بینی (تصویر مهره پیش‌بینی، اونی که پایه‌ش دایره‌ایه)

از سمت چپ و در جهت ساعتگرد بازی شروع می‌شه. مجری نوبتی از بازیکن‌ها سوال می‌کنه تا تصمیم‌شون رو بگیرند و مهره‌ی پاسخ‌شون رو تو یکی از خونه‌های زیر بذارند:

خونه‌ی ۳ امتیازی: بعد از راهنمایی اول باید زود جواب بدید. شرط می‌بندیم مهره‌تون رو که تو این خونه بذارید نفس‌تون بند می‌آد از هیجان. (دوستان تصویر اون مربعی که ۳تا نقطه داره رو بذارین)

خونه‌ی ۲ امتیازی: بعد از راهنمایی دوم باید جواب بدید. (حالا تصویر اون مربعی که ۲تا نقطه داره رو بذارین!)

خونه‌ی ۱ امتیازی: بعد از راهنمایی سوم باید جواب بدید. (و بالاخره! تصویر اون مربعی که یه نقطه داره رو بذارین!)

حالا نکته‌ای که این وسط هست اینه که هر کی که نوبتش می‌شه، مهره‌ش رو فقط می‌تونه تو خونه‌های خالی بذاره. یعنی چی؟ یعنی اگه کسی تو مهره‌ش رو بذاره تو خونه‌ی ۲ امتیازی، بقیه‌ی بازیکن‌ها مهره‌هاشون رو باید بذارند تو خونه‌های ۳ یا ۱ امتیازی.

مرحله‌ی دوم: انتخاب خونه‌ی پیش‌بینی‌ها

حالا هر کدوم از بازیکن‌ها باید یه نفر دیگه رو انتخاب کنه و با شناختی که ازش داره، درباره‌ی پاسخگویی‌ش پیش‌بینی کنه. اگه حدس می‌زنه رقیب‌ش درست جواب می‌ده، باید مهره‌ی پیش‌بینی رو تو قسمتِ مثبتِ خونه‌ی دایره‌ای کنار مهره‌ی اون بازیکن بذاره. در غیر این صورت باید بذاره تو قسمتِ منفی. حالا مرحله‌ی پیش‌بینی رو کی شروع می‌کنه؟ اونی که مهره‌‌ی پاسخش رو تو خونه‌ی بیشترین امتیاز گذاشته. نکنه‌ی ظریف بازی این‌جاست که پیش‌بینی خرج داره! (الکی نیست که!) توکن‌هاتون رو از قسمت شیار روی مهره‌ی پیش‌بینی‌تون بندازید.

مرحله‌ی سوم: امتیازدهی و انتخاب مجری بعدی

تو مرحله‌ی سوم بازی دانیتو، مجری راهنمایی اول رو می‌خونه (حتی اگه کسی مهره‌اش رو تو خونه‌ی ۳ امتیازی نذاشته باشه.). کسایی که مهره‌شون رو تو خونه‌ی ۳ امتیازی گذاشته‌اند باید به ترتیبِ جای خونه‌ها پاسخ‌شون رو اعلام کنند. مجری نمی‌گه که جواب کی درسته یا غلط. راهنمایی بعدی رو می‌خونه. بازیکن‌های ۲ امتیازی جواب می‌دن.
آخر مجری جواب درست رو می‌گه. بعد به هر کی جواب درست رو گفته بود، امتیاز خونه‌ی جوابش رو از بانک می‌ده و مهره‌ها رو برمی‌گردونه. اگه بازیکنی جواب غلط داده باشه امتیازی از دست نمی‌ده. هرکسی هم که در مورد بازیکنی درست پیش‌بینی کرده بود، یه امتیاز از بانک می گیره. اما اگه پیش‌بینی‌اش اشتباه باشه، باید یه امتیاز به بانم بده. خود مجری هم دو امتیاز به عنوان دستمزد از بانک می‌گیره. نفر سمت چپِ مجری می‌شه مجری دور بعد و بازی همین‌طور ادامه پیدا می‌کنه.




روش بازی دانیتو


هر کی زودتر ۲۰ امتیاز جمع کنه، برنده‌ی بازی می‌شه. اگه دو یا چند نفر همزمان امتیازشون بیشتر از ۲۰ بشه، بازیکنی برنده‌ست که امتیاز بیشتری داره.
حواستون باشه که:
● برای پیش‌بینی باید حداقل یه امتیاز داشته باشید. اگه همه‌ی امتیازهاتون رو از دست دادید، باید با پاسخ‌گویی امتیاز بگیرید تا دوباره بتونید وارد پیش‌بینی‌ها بشید.
● یه کلک هم یادتون بدیم. از وقت پاسخگویی استفاده کنید و بقیه رو گول بزنید. اگه مطمئنید که جوابتون درسته، یه جوری رفتار کنید که انگار شک دارید. این‌طوری کسی منتظره تا جواب شما رو بشنوه و همون رو تحویل بده. ولی شک می‌کنه و گول می‌خوره! اگه از پاسخ خودتون مطمئن نیستید، برعکس باید رفتار کنید. یه جوری بااعتماد‌به‌نفس جواب بدید که بقیه به جواب خودشون شک کنند و پاسخ شما رو تکرار کنند.
● اگه طرفدار بازی‌هایی مثل مافیا هستید، فیلم‌بازی‌کردن برای دیگران، براتون جذاب‌تر می‌شه. اما اگه دوست داشتید می‌تونید به این روش بازی کنید: یه کاغذ و خودکار بذارید دم دستتون و تو هر دور، بازیکن‌ها جواب‌شون رو برای مجری بنویسند. این‌جوری کسی نمی‌تونه از جواب اون یکی تقلب کنه.
● اگه هنوز امتیازتون به ۱۰ نرسیده می‌تونید تو پیش‌بینی‌ها شرکت نکنید. اما از ۱۰ امتیاز به بعد، باید حتما تو پیش‌بینی‌ها شرکت کنید.
● یادتون نره که جواب‌دادن به سوال‌ها اجباریه و نمی‌شه که بازیکنی به سوالی جواب نده.
● اگه بازیکنی اعتراض کنه که جوابش خیلی به جواب اصلی نزدیک بوده و باید پذیرفته بشه، مجری از بقیه نظرخواهی می‌کنه؛ و با رأی اکثریت تصمیم گرفته می‌شه. اگه تعداد موافق‌ها و مخالف‌ها یکی باشه، خود مجری تصمیم آخر رو می‌گیره.
● از اون‌جا که بازیکن‌ها با جواب درست امتیاز می‌گیرند، ممکنه سعی کنند جواب رو به یکی از بازیکن‌ها برسونند. مجری باید جلوی این تقلب‌ها رو بگیره.