بازی شماره 1: منجنیق
در زمانهای قدیم که وسیلهای برای پرواز وجود نداشت انسانها برای عبور سریعتر وسایل و آذوقههای خود از منجنیق استفاده میکردند. آیا شما میتوانید به سبک گذشتهها 4 عدد مهره خود را یکی یکی توسط منجنیق به خط پایان برسانید.
روش بازی: مهرهی خود را در خانه شروع گذاشته و تاس بیاندازید فقط در صورت آوردن شماره 3 و سپس 2 و ... میتوانید به طرف خط پایانن حرکت کنید.
بازی شماره 2: فوتبالیستها
روش بازی: این بازی مخصوص دو نفر میباشد، ابتدا مهره خود را در خانه شروع بگذارید و تاس بیاندازید اگر شماره خانه مقابلتان بدست آمد میتوانید وارد آن شده و ادامه دهید هر بازیکنی زودتر چهار مهره خود را به خط پایان برساند برنده است.
بازی شماره 3: سوار کاری
روش بازی: روی خط شروع ایستاده و با انداختن تاس بازی را شروع کنید. اگر در طول بازی به مانع رسیدید فقط با بدست آوردن شماره 6 میتوانید از مانع رد شوید.
مثال: اگر 2 آوردید و کنار مانع قرار گرفتید فقط با آوردن شماره 6 میتوانید عبور کنید.
بازی شماره 4: بگرد و پیدا کن
روش بازی: این بچه حیوانات در جنگل سرگرم بازی بودند که متوجه شدند از مادر خود دور شدند شما با انداختن تاس و حرکت در مسیر درست به آنها کمک کنید زودتر به مادرشان برسند، به تعداد شماره به دست آمده توسط تاس، رو به جلو حرکت کنید.
بازی شماره 5: منچ
روش بازی: ابتدا بازیکنان در نوبت خود تاس میاندازند و هر کس 6 بیاورد، مهره خود را روی خانه شروع گذاشته، دوباره تاس میاندازد و بازی را ادامه میدهد.
بازی شماره 6: دوز 24 خانه
روش بازی: این بازی 2 نفره میباشد، هر نفر در نوبت خود میتواند 1 مهره روی صفحه بگذارد و هر بازیکنی که زودتر 3 مهره خود را در یک ردیف قرار دهد برنده است.
سهم هر بازیکن 9 مهره سیاه یا سفید است.
بازی شماره 7: شطرنج
روش بازی: این بازی مخصوص 2 نفر است و باید طبق قوانین بین المللی بازی کنید.
بازی شماره 8: مسابقه و هیجان
روش بازی: هر بازیکن مهره خود را در خانه شروع گذاشته و تاس میاندازد و طبق شماره به دست آمده از هر سمت که دوست داشت بازی را شروع میکند. هر کس زودتر به خانه کودک و آینده وارد شود برنده است. اگر در طول بازی وارد خانه حیوانات شوید باید طبق دستور بازی ادامه دهید.
بازی شماره 9: جدول تفریق
روش بازی: ابتدا تاس انداخته و هر بازیکنی که شماره 6 بیاورد وارد بازی شده و دوباره تاس میاندازد. شما باید عدد به دست آمده را از خانهای که در آن هستید کسر کرده و به سمت پایان حرکت کنید. مثال: اگر در خانه 100 قرار دارید و شماره 4 بیاورید باید در خانه 96 توقف کنید تا نوبت شما برسد.
بازی شماره 10: جدول جمع
روش بازی: ابتدا تاس انداخته و با هر بازیکنی که شماره 6 بیاورد وارد بازی شده و دوباره تاس میاندازد. شما باید عدد به دست آمده را با خانهای که در ان هستید جمع کرده و به سمت بالا حرکت کنید.
مثال: اگر در خانه 1 قرار دارید و شماره 6 بیاورید، باید در خانه 7 توقف کنید تا نوبت شما برسد.
بازی شماره 11: مسابقه حیوانات
روش بازی: 6 تا از حیوانات جنگل میخواهند با هم مسابقه بدهند و ببیند که کدام زودتر به خط پایان میرسد شما میتوانید به آنها کمک کنید. ابتدا هر بازیکن 1 خانه را انتخاب می کند و تاس میاندازد. اگر شماره آن خانه را به دست آورد وارد بازی میشود و هر بار که در نوبت خود آن شماره را به دست آورد میتواند 1 خانه به جلو برود تا به خط پایان برسد.
مثال: کسی که شماره 3 بیاورد میتواند وارد خانه خرگوش شده و ادامه دهد.
بازی شماره 12: مسافرت
چند نفر از دوستان شما میخواهند به کشورهای همسایه ایران سفر کنند شما میتوانید به آنها کمک کنید.
روش بازی: ابتدا بازیکنان تاس میاندازند هر کس اول شماره 6 آورد روی خط شروع ایستاده و بازی را با انداختن تاس شروع میکند.
بازی شماره 14: بازی و ریاضی
روش بازی: ابتدا بازیکنان روی خط شروع ایستاده و با انداختن تاس بازی را آغاز میکنند. اگر در خانهای قرار گرفتید که علائم ریاضی توسط فلش نشان داده شده بود باید طبق دستور به سمت تعیین شده حرکت کنید. هر کس زودتر به پایان برسد برنده است.
مثال: شما باید به خانه 3 بروید و منتظر بمانید تا نوبتتان برسد.
بازی شماره 15: شطرنج روسی
روش بازی: ما در دو طرف مخالف 8 مهره سرباز نگهبان و یک مهره شاه را در وسط داریم. هر دو طرف یعنی مهره سیاه و سفید میخواهند به سمت مقابل حمله کرده و تاج و تخت دیگری را صاحب شوند. مهرهها میتوانند با انجام یک حرکت رو به جلو حرکت کنند و در صورت قرار گرفتن جلو یا کنار مهره دیگر حتی مهره دشمن از روی آن بپرند. هر کس بتواند مهرههای خود را در نقطه مقابل بچیند، برنده بازی است.
بازی شماره 16: هفت وزیر
روش بازی: شما 7 مهره دارید که نماد هفت وزیر هستند. میدانید که وزیر در بازی شطرنج میتواند به همه طرف حرکت کند و مهره رقیب را بزند حالا باید 7 وزیر را طوری در صفحه بچینید که هیچکدام با هم برخورد نکنند.
این بازی یک نفره است و هر کس بتواند سریعتر مهرهها را بچیند برنده است.
بازی شماره 17: سرباز سرباز
روش بازی: این بازی مخصوص 2 نفر میباشد. 2 دست مهره سفید و سیاه را روی خانههای خودشان قرار داده و مهره سفید بازی را با آوردن یک مهره به دلخواه خودرو به جلو آغاز میکند. سپس بازیکن سیاه مهره خود را به دلخواه حرکت میدهد. مهرهها فقط رو به جلو یعنی مستقیم حرکت میکنند، اگر مهره بازیکنی جلوی مهره رقیب قرار گرفت او میتواند از روی مهره پریده و در هر نوبت یک خانه رو به جلو حرکت کند تا بتواند خود را از صفحه خارج کند، هر بازیکنی زودتر مهرههایش را از صفحه خارج کند، برنده است.
بازی شماره 18: جدول سودوکو
روش بازی: جدول شگفت انگیز شکل و رنگ (کبدوکو) یک سرگرمی ساده و یک جورچین ریاضی است که به بالا بردن توانایی شما در حل مسئله و درک مفاهیم منطقی در ریاضی کمک میکند. برای حل کردن هر یک از معماها در هر خانه خالی یکی از رنگها را طوری قرار دهید که در سطر و ستون رنگ تکراری نباشد. هر معمای رنگ تنها یک پاسخ دارد این بازی در چهار سطح آسان، متوسط، سخت و خیلی سخت میباشد.
بازی شماره 19: دومینو نقطه به نقطه:(ابتدا کارتها را توسط قیچی از هم جدا کنید)
روش بازی: 28 عدد کارت وجود دارد که روی آنها در دو طرف نقطه یا شکل کودک و آینده وجود دارد. ابتدا کارتها را روی شم و برعکس طوری که نقطهها دیده نشود میگذاریم و هر بازیکن 5 عدد کارت برمیدارد. نفر اول 1 عدد کارت روی زمین میگذارد نفر بعد باید کارتی کنار آن بگذارد که شماره آن شبیه کارت روی زمین باشد مثال در این جا بازیکن یا باید شماره 6 و یا 2 را کنار کارت بگذارد و اگر نداشت از روی زمین یک کارت برمیدارد اگر باز هم شماره مورد نیاز نبود کارت را در دست خود نگه داشته و یکی دیگر برمیدارد تا زمانی که شماره مورد نظر پیدا شود.
اگر شکل کودک و آینده در دست شما بود و توانستید آن را کنار کارت روی زمین بگذارید میتوانید به عنوان جایزه یک دور دیگر بازی کنید هر کس بتواند کارتهای یدست خود را زودتر تمام کند برنده است و اگر بازی به بن بست رسید هر کس نقطهی کم تری داشته باشد برنده است.
بازی شماره 20: دومینو اشکال (ابتدا کارتها را توسط قیچی از هم جدا کنید)
روش بازی: 28 عدد کارت وجود دارد که روی آنها در دو طرف اشکال هندسی یا شکل کودک و آینده وجود دارد. ابتدا کارتها را روی هم و برعکس طوری که اشکال آنها دیده نشود میگذاریم و هر بازیکن 5 عدد کارت برمیدارد. نفر اول 1 عدد کارت روی زمین میگذارد نفر بعد باید کارتی کنار آن بگذارد که شکل آن شبیه کارت روی زمین باشد مثال در این جا بازیکن یا باید مثلث و یا مربع را کنار کارت بگذارد و اگر نداشت از روی زمین یک کارت برمیدارد اگر باز هم شکل مورد نیاز نبود کارت را در دست خود نگه داشته و یکی دیگر برمیدارد تا زمانی که شکل مورد نظر پیدا شود. اگر شکل کودک و آینده در دست شما بود و توانستید آن را کنار کارت روی زمین بگذارید میتوانید به عنوان جایزه یک دور دیگر بازی کنید هر کس بتواند کارتهای دست خود را زودتر تمام کند برنده است و اگر بازی به بن بست رسید هرکس شکل کمتری داشته باشد برنده است.
بازی شماره 21: دوز کوچک
روش بازی: این بازی با 6 مهره بوده و سهم هر نفر 3 مهره است. هر بازیکن در هر نوبت 1 مهره را بر روی صفحه میگذارید و پس از اتمام سه مهره باید طوری آنها را جابهجا کند که بتواند زودتر سه مهره را در یک ردیف قرار داده و برنده شود.
بازی شماره 22: دوز زیگزاک
روش بازی: هر بازیکن در هر نوبت یک مهره روی صفحه میگذارد (هر بازیکن 3 مهره دارد) پس از گذاشتن هر 3 مهره بازیکن در نوبت خود مهرههای روی صفحه را جا به جا میکند تا 3 تا مهره را به شکل زاویهدار یا مستقیم در یک خط بچیند و برنده شود.
دوست خوب من:
امیدواریم از این بازیها لذت و استفاده کافی را برده باشید در صورت تمایل میتوانید دیگر محصولات ما را از فروشگاههای معتبر در سراسر کشور تهیه فرمائید.