×

روپولی کلاسیک فکرآوران

بردگیم

مقوایی
گروه سنی
6 سال تا 15 سال
2 نفر
جعبه شرینگ
16 عدد
رنگهای موجود رنگ بندی در هنگام ثبت فاکتور،در قسمت توضیحات قابل انتخاب میباشد.
رنگ بندی قابل انتخاب نیست
آیکون های مرتبط
سرگرمی
سرگرمی
تقویت حافظه
تقویت حافظه
لمس و چنگ زدن
لمس و چنگ زدن
به دندان گرفتن
به دندان گرفتن
هماهنگی دست و چشم
هماهنگی دست و چشم
حل مسئله
حل مسئله
عکس العمل
عکس العمل
قیمت قبل از تخفیف : 372,000 تومان
357,500 تومان
تعداد جزئی
تعداد کارتن
تست کالا
تست کالا
7روز مهلت تعویض
7روز مهلت تعویض
ارسال سریع
ارسال سریع
بهترین قیمت
بهترین قیمت
امکان سفارش عمده
امکان سفارش عمده
ابعاد
500 * 330 * 40
وزن
530 (گرم)
تولید شده در
ایران
نوع بسته بندی کلی
کارتن
حجم کارتون
0.1056 (مترمکعب)
وزن کارتون
8.48 (کیلوگرم)
وضعیت موجود
موجود است
روپولی کلاسیک فکرآوران
اشتراک گذاری
تگ ها
روپولی کلاسیک فکرآوران
رتبه ای که به این محصول میدهم
خرید این محصول را به دیگران پیشنهاد میکنم نمیکنم
این پست برای شما مفید بود ؟ بله خیر

بازی فکری روپولی کلاسیک (طرح قدیم)


راهنما و دستور بازی روپولی

ابتدا شخصی را بعنوان بانکدار انتخاب می‌نماییم که مسئولیت پول‌ها و کارت‌های بازرگانی را برعهده دارد. سپس بانکدار به هر بازیکن مبلغ 80000$ را بابت سرمایه اولیه، پرداخت می‌نماید. پیشنهاد می‌شود مبالغ پرداختی بصورت زیر باشد:

4 عدد اسکناس 10000$

5 عدد اسکناس 5000$

4 عدد اسکناس 2000$

5 عدد اسکناس 200$

هر بازیکن مهره خود را روی نقطه شروع قرار داده و به نوبت تاس می‌ریزد. بازیکنان با قرارگیری در هر خانه به دستورات آن عمل می‌نمایند.

حال برای آشنایی بیشتر با خانه‌های بازی به معرفی آن می‌پردازیم.

1-  خانه‌‌های خیابان: هنگامی که بازیکنی در خانه خیابان قرار می گیرد می‌بایست با توجه به (کارت سند خیابان)، میزان سوددهی آن خیابان را بررسی می‌کند. سپس تصمیم می‌گیرد که آیا خرید آن خیابان سودآوری لازم را داراست و یا به دنبال فرصت‌های بهتر به خانه‌های دیگر سر بزند. چنانچه نظرش جلب شد و قصد خرید آن خیابان را داشته باشد، می‌بایست ابتدا مبلغ خرید کارگاه آن خیابان را که در (کارت سند خیابان) مشخص شده را به بانک بپردازد و با گذاشتن یک مهره واحد تولیدی (........) در آن خیابان، رسماً مالک آن خیابان خواهد شد. حال (کارت سند خیابان) که به منزله سند مالکیت آن خیابان است، متعلق به شماست. لازم به ذکر است که در وهله اول بازیکن فقط مجاز به خرید کارگاه آن خیابان می‌باشد و تنها در صورتی می‌توانید کارخانه‌دار شوید (کارخانه تاسیس کنید) که صاحب دو خیابان همرنگ شده باشید.

شرایط تاسیس کارخانه: پس از آنکه بازیکنی صاحب دو خیابان همرنگ شد، شرایط تاسیس کارخانه را داراست. در این هنگام بازیکن می‌بایست براساس نقدینگی خود و با انتخاب کارخانه مورد نظرش اقدام نماید. این اقدام با حساب ارزش کارگاه آن خیابان و پرداخت مابقی مانده از پول کارخانه به بانک انجام می‌شود. بطور مثال، فرض کنید شما صاحب خیابان‌های همرنگ پیروزی و سهروردی هستید و قصد دارید اولین کارخانه خود را در خیابان پیروزی تاسیسات کنید. ارزش کارگاه شما در خیابان پیروزی 8000$ است و ارزش کارخانه مورد نظرتان در آن خیابان 12000$ است. حال شما با پرداخت (12000$-8000$)4000$ به بانک، صاحب کارخانه در آن خیابان شده‌اید. حال با قرار دادن یک مهره واحد تولیدی دیگر در کنار مهره قبلی (..................) رسماً در آن خیابان، کارخانه تاسیس کرده‌اید. برای اینکه تاسیس کارخانه‌تان موفقیت آمیز باشد و نقدینگی خود را بهتر مدریت کنید، پیشنهادد می‌شود در کنار خرید یک خیابان گران، به خرید یک خیابان ارزان هم توجه داشته باشید.

سود دهی کارگاه یا کارخانه: هنگامی که شما یک دور کامل در صفحه بازی را طی کردید چنانچه مهره‌ شما در خیابان خودتان قرار گرفت، میتوانید سود کارگاه یا کارخانه خود را در کارت سند آن خیابان ذکر شده را از بانک دریافت نمایید. لازم به ذکر است هنگامی که شما اقدام به تاسیس کارخانه در خیابانی کردید، دیگر سود کارگاه آن خیابان به شما تعلق نداشته وفقط سود کارخانه را دریافت می‌کنید.

ورود غیر مجاز به خیابان دیگر بازیکنان: چنانچه بازیکنی وارد خیابان بازیکن دیگری شود، باید با توجه به میزان جریمه قید شده در کارت سند آن خیابان، به مالک آن خیابان جریمه نقدی بپردازد.

2-  خانه‌های سوپر مارکت: خانه‌های سوپرمارکت 4 رنگ می‌باشند. هنگامی که شما وارد خانه‌ی سوپرمارکت شدید (مثلاً سوپر مارکت قرمز)، در صورت نداشتن مالک، مجازید براساس برآورد خود نسبت به سوددهی آن، اقدام به خرید آن نمایید. چنانچه نظرتان جلب شد و قصد خرید آن سوپرمارکت را داشتید، می‌بایست ابتدا مبلغ خرید آن را که در (کارت سند سوپرمارکت قرمز) مشخص شده را با بانک بپردازید. با گرفتن سند مالکیت سوپرمارکت قرمز، شما رسماً مالک آن خواهید بود.

نحوه سوددهی و ورود غیر مجاز به سوپرمارکت: شما طبق کارت سند سوپرمارکت خود می‌توانید برداشت سود نمایید. سود سوپرمارکت‌ها متغیر است و شما با ریختن تاس، سود سوپرمارکت خود را محاسبه خواهید کرد. به عبارت ساده‌تر، هنگامیکه شما در خانه سوپرمارکت خود قرار گرفتید، تاس ریخته و هر عددی که تاس‌تان نشان داد در کارت سوپرمارکت خود نگاه کرده تا ببینید، عدد تاس شما چه سودی برایتان به ارمغان می‌آورد. آنگاه سودتان را از بانک گرفته و به مسیرتان ادامه دهید. همچنین بازیکنانی که به صورت غیرمجاز وارد سوپرمارکت کسی شوند، دقیقاً به همین صورت و با ریختن تاس، میزان جریمه پرداختی به مالک سوپرمارکت، که در کارت سند آن ذکر شده را می‌بایست پرداخت نمایند.

3-  اتاق بازرگانی: شما با قرارگیری در خانه اتاق بازرگانی، می‌توانید با پرداخت 1000$ کارت بازرگانی را دریافت کنید و از مزایای آن برخوردار شوید. این مزیت بدین صورت حاصل می‌شود که چنانچه بازیکنی در حین بازی ورودی غیرمجاز به خانه دیگر بازیکنان داشته باشد، می‌تواند با ارائه این کارت به مالک آن خانه مشمول جریمه ورود غیرمجاز نشده و به راه خود ادامه دهد. لازم بذکر است که هر بازیکن فقط یک بار می‌تواند از کارت بازرگانی دریافتی استفاده کند و چنانچه آن را از دست داد باید مجدداً هنگام قرارگیری در اتاق بازرگانی، با پرداخت 1000$ به بانکدار، کارت بازرگانی جدید را دریافت کند. همچنین مالکی که کارت بازرگانی از بازیکنی که ورود غیرمجاز داشته، دریافت کرده است، می‌بایست آن را به بانک داده و 3000$ دریافت کند.

تذکر:  چنانچه شما یک دور کامل بازی را طی کردید و مهره‌تان در خانه اتاق بازرگانی قرار نگرفت، هیچ مشکلی نیست. زیرا شما می‌توانید

4-  خانه‌های مالیات: در خانه‌های مالیات شما می‌توانید به 2 صورت مالیات پرداخت کنید. نوع نحوه پرداخت را قبل از شروع بازی می‌بایست با دیگر بازیکنان مشخص کنید.

الف) نوع اول پرداخت مالیات: شما باید نسبت به ارزش دارایی‌های ملکی خود، 10% مالیات بدهید. به عنوان مثال فرض کنید که شما دارای یک کارخانه و سوپرمارکت هستید. مجموع ارزش بانکی آنها 35000$ است و شما می‌بایست 10% ارزش آن را مالیات دهید که 3500$ می‌شود.

ب) نوع دوم پرداخت مالیات: در این روش، شما نسبت به تعداد دارایی‌های ملکی خود و بر طبق نمودار اداره مالیات موظف به پرداخت مالیات هستید.

کارخانه            1000$

کارگاه             500$

سوپرمارکت        500$

هتل               1500$

به عنوان مثال شما دارای یک کارخانه و یک سوپرمارکت هستید. میزان مالیات شما طبق روش دوم، 1500$ است.

تذکر: چنانچه شما دارای کارت بازرگانی باشید و مالیات شما بیشتر از 2000$ باشد، با دادن کارت بازرگانی به بانک از تخفیف مالیاتی کامل برخوردار می‌شوید. مثلاً مالیات شما 3500% شده است. کارت بازرگانی را به بانکدار داده و بدون پرداخت مالیات، به راه خود ادامه می‌دهید.

5-  خانه‌های هتل: خرید هتل نیاز به ریسک بالایی دارد و شامل سود خوب و زیان احتمالی نیز می‌گردد. وقتی بازیکنی در خانه هتل قرار بگیرد، کارت مخصوص رنگ همان هتل را برمی‌دارد و با بررسی (کارت سند هتل) قیمت هتل و میزان سودهی و زیان دهی آن تصمیم می‌گیرد که آیا آن هتل را بخرد یا خیر.

نحوه سوددهی و زیان دهی هتل: پس از طی یک دوره از صفحه بازی، چنانچه در هتل خود قرار گرفتید، تاس بریزید. شماره تاس و تطابق آن با کارت سند هتل، مشخص می کند که آیا سود برده یا زیان دیده‌اید. اگر شماره تاس شما سوددهی داشته باشید، مبلغ مورد نظر را از بانک بگیرید. اگر شماره تاس، زیان را نشان دهد، شما می‌بایست مبلغ زیان را به بانک داده و به راهتان ادامه دهید.

تبصره: چنانچه بخواهید ریسک کمتری کنید، می‌توانید قبل از پرتاب تاس سود و زیان، به بانکدار 2000$ پرداخت کرده و تقاضای دو بار تاس ریختن کندید. در اینصورت چنانچه بار اول تاس شما عدد سود را نیاورد مجدداً می‌توانید یک بار دیگر شانس خود را امتحان کنید. اگر بار دوم نیز تاس شما عدد سود را نیاورد، موظفید زیان را به بانکدار تحویل دهیم.

تذکر 1: هر بازیکن فقط می‌تواند یک هتل خریداری کند.

تذکر 2: بهتر است هنگامی اقدام به خرید هتل کنید که دارای نقدینگی بالا هستید

6-  خانه حوادث و اتفاقات (!): هنگامی که مهره شما در این خانه هقرار گرفت، می‌بایست یک کارت از کارت‌های آن را در حالی که پشت به رو قرار دارد، برداشته و به دستورات آن عمل کنید. کارت‌های این خانه می‌تواند هم به نفع شما باشد و یا ضرر شما.

7-  خانه تصادف: هر بازیکنی که به خانه تصادف وارد شود، می‌بایست به بیمارستان رفته و 3 نوبت بازی در آنجا بماند. البته بازیکنان می‌توانند با پرداخت 500$ خسارت را پرداخت و دیگر به بیمارستان نروند.

8-  خانه بیمارستان:  چنانچه بازیکنی وارد خانه بیمارستان شود، می‌بایست یک دور بازی در آنجا بماند و سپس به حرکت خود ادامه دهد.

تمام شدن سرمایه: هنگامیکه بازیکنی نقدینگی‌اش کم و پولش کمتر از 5000$ شود، می تواند املاکش را به مزایده بگذارد. در صورتی که کسی تمایل به خرید این املاک نداشت، بازیکن می‌تواند آنها را به نصف قیمت خرید به بانک واگذار کرده ونقدینگی دریافت نماید.

برندهه و پایان بازی:

بازیکنان به دو صورت می‌توانند بازی را به پایان برسانند. انتخاب پایان بازی بستگی به نظر جمع داریه و می بایست قبل از شروع بازی تصمیم گیری شود.

پایان 1: اولین بازیکنی که مجموع دارایی املاک و نقدینگی اش بالاتر از 200000$ باشد، برنده بازی است.

همچنین بازیکنان می‌توانند قبل از بازی،با توافق بین خود، سقف مجموع نقدینگی و ارزش املاک برنده بازی را بالاتر و یا پایین‌تر از 200000$ که عنوان شده است، تعیین کنید.

پایان 2: در این نوع پایان، بازی آن قدر ادامه می‌یابد که بازیکنان دیگر سرمایه‌های خود را از دست داده و قادر به بازی نباشد برای حالت بازیکنی که بیشترین دارایی (اعم از املاک و تقدینگی) دارا باشد، برنده بازی است.