×

مسابقه مافیا

بازی های دورهمی

پلاستیکی
گروه سنی
9 سال تا 99 سال
10 نفر
جعبه
24 عدد
رنگهای موجود رنگ بندی در هنگام ثبت فاکتور،در قسمت توضیحات قابل انتخاب میباشد.
رنگ بندی قابل انتخاب نیست
آیکون های مرتبط
به دندان گرفتن
به دندان گرفتن
هماهنگی دست و چشم
هماهنگی دست و چشم
حل مسئله
حل مسئله
عکس العمل
عکس العمل
دارای قطعات ریز
دارای قطعات ریز
قیمت قبل از تخفیف : 81,000 تومان
80,850 تومان
تعداد جزئی
تعداد کارتن
تست کالا
تست کالا
7روز مهلت تعویض
7روز مهلت تعویض
ارسال سریع
ارسال سریع
بهترین قیمت
بهترین قیمت
امکان سفارش عمده
امکان سفارش عمده
ابعاد
260 * 140 * 45
وزن
170 (گرم)
تولید شده در
ایران
نوع بسته بندی کلی
کارتن
حجم کارتون
0.039312 (مترمکعب)
وزن کارتون
4.08 (کیلوگرم)
وضعیت موجود
موجود است
مسابقه مافیا
اشتراک گذاری
تگ ها
مسابقه دورهمی مافیا
رتبه ای که به این محصول میدهم
خرید این محصول را به دیگران پیشنهاد میکنم نمیکنم
این پست برای شما مفید بود ؟ بله خیر

بازی کارتی مافیا کلاسیک


مافیا کلاسیک

شیوه های بسیاری برای بازی مافیا وجود دارد با توجه به تحقیقات صورت گرفته و در نظر گرفتن مخاطبان اصلی (اجتماعات دوستانه و خانوادگی) دلیلی بر پیچیده کردن بازی دیده نمی شود. لازم به ذکر است جهت استاندارد سازی قوانین مافیا (کلاسیک) از سایت مرجع ویکی پدیا اقتباس گرفته ایم. در کل بازی 2فاز روز و شب داریم که در ادامه به شرح اتفاقات مخصوص آن خواهیم پرداخت.






بازی فکری مسابقه مافیا mafia


بازی مافیا یک بازی گروهی است که نبرد بین یک اقلیت آگاه مافیا و یک اکثریت ناآگاه شهروند را شبیه‌سازی می‌کند. در ابتدا بازیکنان مخفیانه تعیین نقش می‌شوند. این بازی دارای 2فاز شب و روز بوده که در مرحله شب، افراد مافیا به صورت مخفیانه یک شهروند را می‌کشند. در طول مرحله روز، تمام بازیکنان بازمانده در مورد هویت‌های مافیایی بحث می‌کنند و برای حذف یک مظنون رای می‌دهند.
بازی مافیا یک بازی جذاب دورهمی دوستانه یا خانوادگی بوده و یکی از مزیت‌های این بازی پرورش توانایی صحبت کردن و استدلال کردن در جمع می باشد بعد از مدتی بازیکنان این گروه به راحتی می توانند از حق خود در اجتماع دفاع کنند لذا انجام این بازی برای افراد خجالتی و گوشه گیر اکیداً توصیه می شود.




نقش های بازی مافیا و شهروند


حاکم »God« : حفظ نظم و مدیریت انجام روند بازی.


شهروند : شناسایی و حذف گروه مافیا در فاز روز.

دکتر (شهروند نقش دار) : نجات جان شهروندان در فاز شب.

کاراگاه (شهروند نقش دار) : استعلام و کشف هویت مافیا در فاز شب.

اسنایپر (شهروند نقش دار) : شناسایی تروریست و نابودی آن در فاز شب.



مافیا : رای گیری و حذف یک بازیکن در فاز شب.

تروریست (مافیای نقش دار) : اگر فاز روز کشته شود با خودیک بازیکن را میکشد.

دون(رییس مافیا) : رئیس مافیا که با استعلام کاراگاه هویتش فاش نمی شود.




ویدیو آموزش مافیا


ویدیو آموزش مافیا




آموزش بازی مافیا



مافیا کلاسیک تولید مجموعه شادیجو
شیوههای بسیاری برای بازی مافیا وجود دارد. با توجه به تحقیقات صورت
گرفته و در نظر گرفن مخاطبان اصلی )اجتماعات دوستانه و خانوادگی( دلیلی
بر پیچیده کردن بازی دیده نمی شود. لازم به ذکر است برای استاندارد سازی
قوانین بازی مافیا )کلاسیک( از سایت مرجع ویکی پدیا اقتباس شده است.
در کل بازی، 2 فاز داریم. فاز روز و فاز شب که در ادامه به شرح اتفاقات
مخصوص آن خواهیم پرداخت.


فاز روز:
در این مرحله بازی، بازیکنان وارد مباحثه، مناظره و هم فکری با هم می شوند.
شهروندان سعی می کنند به دنبال اعضای مافیا و تفکیک آنها از اعضای شهروند
باشند و اعضای مافیا سعی می کنند به بهترین نحو، شبیه شهروندان رفتار کنند
و خود را در بین آنها پنهان نگاه دارند.
اگر بخواهیم به طور واضح تر چگونگی و هدف بازی را برای هر کدام از
اعضای شهروندان و مافیا بیان کنیم به این صورت می باشد:
چون در مسیر بازی همه بازیکنان ادعای شهروند بودن را دارند، بنابرین حت اً
تعدادی از بازیکنان که نقش مافیا را دارند حقیقت نقششان را نمی گویند و به
دروغ خودشان را شهروند معرفی می کنند.
بازیکنان م یتوانند با طرح سؤال یا اتهام زدن عکس، العمل دیگران را بررسی
نمایند و به حقیقت نزدیک ر شوند.
دقت کنید که این قسمت بازی مهمترین بخش بازی می باشد، ش ا باید
روی صحب تهای اطرافیانتان با دقت تمرکز کنید، سوالات خود را طرح کنید و
جملاتتان را برای بیان آماده کنید تا بتوانید در بازی حضور فعال داشته باشید
و نقش خود را بدرستی ایفا کنید. برای صحبت هر یک از بازیکنان زمانی
مشخصی قرار داده شده و بعد از یک دور صحبت کردن تمام بازیکنان، زمان
دفاعیه به تعداد مشخصی از بازیکنان داده می شود.

زما نهای کمکی بازی در فاز روز:
۱. زمان هم فکری: در این زمان که به آن lobby هم گفته می شود، بازیکن
داوطلب م یتواند همه بازیکنان را یکجا به همفکری فرده و نتیجه گیری
دعوت کند که مدت زمان آن بنا به تشخیص حاکم 2تا 3 بازه ساعت شنی
می باشد و وقت آن قبل از رای گیری پایان روز است.
۲. زمان مناظره ۲ نفره: بعد از یک دور صحبت، بازیکنان می توانند از این زمان
که به آن challenge هم گفته می شود استفاده کنند. در این زمان به مناظره
یا سؤال و جواب دعوت می شوند. بازیکن خوانده م یتواند مناظره را رد یا
قبول کند. در صورت پذیرفن، هر کدام به میزان یک بازه ساعت شنی مهلت
بحث دارند.
۳. زمان دفاعیه: در این زمان بازیکنی که رای منفی بیش ری را کسب کرده
می تواند با هماهنگی حاکم، از خود دفاع کند. این زمان پس از رأی گیری پایان
روز انجام می شود. )مدت زمان دفاعیه یک بازه ساعت شنی است(
اگر شخصی از بین بازیکنان بیش ر از ۵۰ ٪ آرا را به دست آورده بود، مستقیماً از
جریان بازی حذف م یشود و به اصط اح آن شخص تک رأی شده است. بازیکن
اخراج شده، وصیت آخرش را به دیگران گفته و بازی مستقیم وارد فاز شب
م یشود. )حداکر مدت وصیت یک بازه ساعت شنی است(
هرگاه 2 یا چند بازیکن رای حداکر داشته باشند، آنگاه این افراد وارد رأی گیری
دوم می شوند و می توانند قبل از رأی گیری دوم، از خود یک دفاعیه داشته
باشند. همه بازیکنان در رای گیری دوم شرکت می کنند و نهایتاً شخصی که
بیش رین آرا را در بین این افراد کسب کرده باشد وصیت کرده و از جریان بازی
حذف می شود.
توجه کنید نقش شخص حذف شده و نقش قطعی او توسط حاکم اع ام
نم یشود. در صورتی که فرد نقش دار حذف شده باشد حاکم برای مشخص
نشدن فقدان او هر شب نقش او را صدا زده ولی بیدار شدن او هیچ اثری
نخواهد داشت.

اگر در دور دوم رای گیری باز هم آرا مساوی شد، هیچ بازیکنی حذف نم یشود
و بازی مستقیماً وارد فاز شب م یشود.
در هر ۲ گروه مافیا و شهروندان، نقش دارهایی وجود دارند که هر یک
قابلیت هایی در فاز روز و فاز شب بازی دارند و توسط این قابلیت ها می توانند
به هم تیمی های خود کمک کنند، ش ا می توانید در قسمت معرفی نق شها
با آنها آشنا شوید.
توجه داشته باشید عملکرد صحیح نقش دارها، م یتواند در برد تیم بسیار
موثر باشد.


فاز شب:
در فاز شب به دستور حاکم همه بازیکنان چشمانشان را می بندند و حاکم به
نوبت تک تک نقش دارهای شهر را صدا م یزند و آنها چشم خود را باز کرده
و عملکرد خود در فاز شب را انجام می دهند. مث اً اگر دارای نقش دک ر هست
به حاکم می گوید که چه کسی را نجات می دهد، و این کار را می تواند با
اشاره انجام دهد و سپس چش انش را می بندد و حاکم پس از اط اع از عملکرد
ایشان به سراغ نقش دار بعدی می رود.
هنگامی که حاکم عملکرد همه نقش دارهای شب را پرسید به همه بازیکنان
اع ام می کند که چشم ها را باز کنند و اتفاقاتی که در فاز شب افتاده است
را بیان می کند. سپس بازی در فاز روز بعدی، مثل حالت اول )که قب ا توضیح
داد هشد( ادامه پیدا می کند.
حاکم در بیان اتفاقات، فقط و فقط نتیجه وقایع شب گذشته را اع ام می کند
و هویت افراد نقش داری که وقایع را رقم زده اند، فاش نخواهد کرد. به عنوان
مثال هویت شخص نجات یافته به وسیله دک ر را اع ام نمی شود و حاکم تنها
می گوید دک ر دیشب درست نجات داده و کشته نداشتیم. یا در مثال دیگر در
شبی که هم اسنایپر تیر زده هم مافیا کسی را انتخاب کرده به عنوان نتیجه
تنها اع ام می دارد شخص a یا b دیشب کشته شده اند.

نقش شخصی که در فاز شب بوسیله عملکرد بازیکنان نقش دار از جریان بازی
حذف شود توسط حاکم به صورت قطعی اع ام نمی شود تا بازی جذاب تر
شود.

پایان بازی
روند بازی (فاز روز و فاز شب) آنقدر ادامه پیدا می کند که یا تمام اعضای
مافیا شناسایی بشوند و از بازی حذف گردند که در اینصورت شهروندان بازی
را برده اند و یا آنقدر شهروند از بازی حذف شود که تعداد شهروندان با
تعداد مافیاهای باقی مانده در بازی برابر شود که در این صورت مافیا بازی
را برد هاست.
تعداد بازیکنان و تقسیم نق شها
در شروع ابتدا بعد از انتخاب حاکم بازی مابقی نفرات به دو گروه شهروندان
) کاراگاه – دک ر- شهروند ( و مافیا ) دون –تروریست – مافیا ( تقسیم میشود
قانون تقسیم نفرات بدین شکل است که باید تعداد نفرات شهروندان همیشه
بیش ر یا مساوی 2برابر تعداد مافیا باشد.

حاکم »God«
بازی مافیا نیاز به یک بازیگردان )حاکم( دارد که معمولا باتجربه ترین فرد
گروه انتخاب می گردد. او موظف است کلیه قوانین و توضیحات نق شها را
در ابتدای بازی به بازیکنان اع ام کند و از سویی وظیفهٔ اصلی حاکم اجرای
درست روند بازی است.
حاکم ع اوه بر حفظ نظم بازی، مبارزه با خرابکاران و متقلبان وظایف دیگری
هم دارد که به شرح زیر می باشد:

• تعیین نقش بازیکنان: در ابتدا، «حاکم » نقش هر یک از افراد را ب هطور
مخفیانه و با پخش کارت تعیین می کند. سپس فاز شب با فرمان حاکم آغاز
می گردد و کلیه بازیکنان با چش ان بسته و سر بالا به صورتی که برای حاکم
قابل تشخیص باشند، منتظر فرمان های بعدی حاکم می مانند. اکنون حاکم به
صورت جداگانه از نقش دارها درخواست می کند تا بیدار شوند. به این ترتیب
هویت نقش دارها نزد حاکم شناسایی م یشود و سپس آنها به دستور حاکم
دوباره به خواب می روند.
• اع ام شروع فاز روز: بعد از فاز شب حاکم اع ام می کند همه بیدار شوند
و به بازیکنان اجازه می دهد که در یک نوبت زمانی )ساعت شنی( نظرات،
دفاعیات یا اتهام خود را به دیگران اع ام کنند.
• رای گیری در انتهای فاز روز: بعد از شنیدن صحب تهای بازیکنان حاکم از تک
تک بازیکنان رای گیری می کند و به بالاترین را یها )یک یا چند نفر( اجازه
می دهد دفاع آخر خود را در یک نوبت زمانی )ساعت شنی( ایراد کنند و پس
از دفاع، رای گیری انجام می شود. اگر بازیکنی بتواند دیگران متقاعد کند و آرای
منتفی خود را کاهش دهد، نوبت به نفراتی قبلی می رسد تا ازخود دفاع
کنند. در آخر بازیکنی که همچنان بالاترین رای را داشته باشد وصیت آخر خود
را اع ام کرده و از بازی حذف می گردد.
• اع ام فاز شب و بیدار کردن تک تک بازیکنان نقش دار و اط اع از درخواست
آنها و به خواب بردن دوباره ایشان.
• حاکم م یتواند به کمک ساعت شنی زمان انجام بازی را کن رل نماید. با این
شیوه، زمان دفاع یا بحث عادلانه تقسیم می شود.
• اع ام شروع فاز روز و مشخص کردن نتایج اتفاقات شب قبل به دیگران و
تکرار مراحل فاز روز و شب تا برنده شدن گروه مافیا یا شهروندان.

کارت ویروس
گاهی اوقات گفتگوی چندین نفر با هم غیر قابل کن رل است. بازیکنان
می بایست تمام صحبت ها و حرکاتشان را پس از کسب اجازه از «حاکم » انجام
دهند. بدون اجازهٔ «حاکم » کسی حق صحبت کردن را ندارد. همچنین دیگر
بازیکنان اجازه تکلم در هنگام صحبت دیگران را ندارند. حاکم مجاز است به
بازیکن بی نظم و اشخاصی که خارج از نوبت صحبت می کنند، به ازای هر
تخلف یک علامت ویروس بدهد. بازیکنی که 3 ویروس بگیرد (صرف نظر از هر
نقشی که داشته باشد) از بازی حذف می گردد.
جلوگیری از تقلب: حاکم در صورتی که متوجه تقلب یکی از بازیکنان شود،
می بایستی دخالت کرده و بازی را متوقف کند. چنانچه تصمیم ایشان بر این
بود که بازی از نو شروع شود یا افراد خاطی حذف شوند، بدون هیچ اعتراضی
این کار انجام خواهد شد.
نکته : بازیکنی که در فاز روز یا شب حذف و یا کشته می شود، باید ساکت
باشد و عکس العملی نشان ندهد در غیر این صورت به صلاحدید حاکم باید
از محوطهٔ بازی خارج شود.

مافیا
افراد این گروه می بایست با زیرکی اعت اد دیگران را بدست بیاورند
و هویت خود را از شهروندان پنهان نموده و سعی کنند در فاز روز به ضرر
شهروندان رای دهند و شبانه نیز یکی از بازیکنان را از دور بازی حذف نمایند.

شهروند
اکثریت بازیکنان شهروند هستند و می بایست با ذکاوت خود گروه مافیا را
تشخیص دهند و در پایان فاز روز بعد از رای گیری یکی از آنها را حذف نمایند.

دکتر (شهروند نقش دار)
دک ر یکی از شهروندان و دارای نقشی مفید در بازی است. وظیفه او نجات
نفراتی است که احت ال کشته شدنشان در شب بیش ر احساس می شود. دک ر
م یتواند خود را نیز نجات دهد و از حذف شدنش در فاز شب جلوگیری کند.

کاراگاه (شهروند نقش دار)
کاراگاه یا پلیس شهروندی است که او هم نقش مفیدی در انجام بازی دارد.
کارآگاه م یتواند درخصوص افراد مشکوک از حاکم استعلام بگیرد و حاکمت با
آری یا نه به او پاسخ می دهد. کاراگاه بعد از شناسایی مافیا به تشخیص خود
م یتواند نقش خود را در فاز روز اع ام و هم تیمی های خود را از خطرات
مافیای شناسایی شده آگاه سازد.

اسنایپر (شهروند نقش دار)
اسنایپر یکی از شهروندان است و نقش مفیدی در انجام بازی دارد. او به
وسیله حاکم هر شب بیدار م یشود ولی در کلیه شب های بازی تنها اجازه
شلیک به یک نفر را دارد. اگر هویت یکی از مافیایی ها برای اسنایپر محرز
شد، او فقط یک بار می تواند از تیر خود استفاده کند. به صورت کلی بهترین
عملکرد اسنایپر شناخت و حذف تروریست م یباشد.

تروریست (مافیای نقش دار)
تروریست خطرناک ترین عضو مافیاست. او در لباس خود یک کلید انفجاری
دارد و اگر او را در فاز روز به وسیله رای دیگران حذف کنید، اجازه دارد با خود
یکی از بازیکنان را حذف کند. تنها درصورتی که تروریست در فاز شب توسط
اسنایپر حذف شود، نخواهد توانست بازیکن دیگری را با خود حذف کند.

دون (رییس مافیا)
رییس مافیا در بازی به نام دون شناخته می شود و بسیار زیرک است. او
تنها کسی است که اگر کارآگاه در فاز شب از حاکم در موردش استعلام کند،
حاکم به کارآگاه جواب منفی (مانند شهروندان عادی) می دهد.
بنابراین نقش مافیایی او برای شهروندان از طریق استعلام کاراگاه مقدور نیست.